RSS
email

Campanya: Per un aeroport intercontinental a Barcelona

El blocaire Marc Arza ha engegat una interessant campanya per reclamar l'arribada de l'aliança aèria Star Alliance, que integra la companyia espanyola Spanair, a la nova terminal del Prat. Aquest mateix matí el director de l'Aeroport del Prat anunciava en declaracions a RAC1 que l'aliança Star Alliance tenia moltes possibilitats d'assignar-se la nova terminal. Tot apunta que aquest és el preu que ha hagut de pagar el Ministerio de Fomento a canvi d'haver permès la retirada d'Ibèria i d'haver creat un pedaç com és ClickAir. Star Alliance està formada per 18 aerolínies i es tracta de l'aliança més gran del món. La segueixen Sky Team amb 10 aerolínies (la referència espanyola és Air Europa) i a la cua està l'aliança One World amb 8 aerolínies sent Iberia l'aerolínia de referència a l'Estat. És evident que per l'economia catalana és més interessant l'arribada d'aquesta aliança que no pas una low cost com és la filial d'Iberia ClickAir.

Adjunto el post íntegre de la campanya d'en Marc:

Campanya: Per un aeroport intercontinental a Barcelona


"D'aquí a poques setmanes AENA farà pública la seva decisió sobre la concessió de la nova terminal sud de l'aeroport del Prat. Si bé és evident que per als interessos catalans resulta més atractiva la oferta del grup Star Alliance, que convertiria Barcelona en un centre d'intercanvi amb vols intercontinentals, hi ha la possibilitat que AENA no afavoreixi aquesta opció.

Més enllà del suport que Ajuntament, Cambra de Comerç, Universitat i d'altres institucions, han donat a la oferta del grup Star Alliance, seria bó fer veure a AENA que aquesta qüestió té una transcendència social i política que supera la institucional.

Us demano que us sumeu a l'enviament del correu electrònic que trobareu a continuació. Podeu fer-lo arribar a l'adreça servicios-aeroportuarios@aena.es amb còpia a campanyahub@hotmail.com per tal de poder seguir-ne l'impacte.

Feu-ho correr!"
___________________________________________________________________
Apreciados/as Sres./as de AENA:

Me dirijo a ustedes para manifestar mi preocupación ante la inminente decisión de AENA sobre la adjudicación de la nueva terminal del aeropuerto de Barcelona.

El Ayuntamiento de Barcelona, las Cámaras de Comercio, las Universidades y la sociedad civil, coinciden en el mayor atractivo y potencial de la oferta presentada por el grupo Star Alliance. Un proyecto que permitiría a Barcelona consolidarse como referencia europea y hub intercontinental. Ante esta posibilidad, la oferta de una compañía de bajo coste como Click Air, no puede considerarse una opción de futuro sino una interferencia en el desarrollo del propio aeropuerto y la economía catalana.

Por todo ello, es justificado el temor a que la necesidades de amortización de la nueva T4 del aeropuerto de Barajas, los intereses de Iberia como antigua compañía de bandera y la inercia centralista del estado, condicionen una decisión que resulta evidente desde los intereses del aeropuerto de Barcelona y la sociedad catalana.

Espero, esperamos, una decisión ajustada a la lógica más allá del modelo unipolar que AENA ha impulsado hasta hoy.

Atentamente,


El teu Nom


Bookmark and Share

2 comentaris:

Marc Arza ha dit...

Apreciados/as Sres./as. de AENA:

Me dirijo a ustedes para manifestar mi preocupación ante la inminente decisión de AENA sobre la adjudicación de la nueva terminal del aeropuerto de Barcelona.

El Ayuntamiento de Barcelona, las Cámaras de Comercio, las Universidades y la sociedad civil, coinciden en el mayor atractivo y potencial de la oferta presentada por el grupo Star Alliance. Un proyecto que permitiría a Barcelona consolidarse como referencia europea y hub intercontinental. Ante esta posibilidad, la oferta de una compañía de bajo coste como Click Air, no puede considerarse una opción de futuro sino una interferencia en el desarrollo del propio aeropuerto y la economía catalana.

Por todo ello, es justificado el temor a que la necesidades de amortización de la nueva T4 del aeropuerto de Barajas, los intereses de Iberia como antigua compañía de bandera y la inercia centralista del estado, condicionen una decisión que resulta evidente desde los intereses del aeropuerto de Barcelona y la sociedad catalana.

Espero, esperamos, una decisión ajustada a la lógica más allá del modelo unipolar que AENA ha impulsado hasta hoy.

Atentamente,


Nom :

Marc Arza ha dit...

Gracies pel teu suport a la campanya.

Fins ara s'han rebut alguns centenars d'e-mails i us demano un últim esforç per enviar el correu als vostres contactes demanant que se sumin a l'enviament.

Fins aviat i gracies de nou,
Marc