RSS
email

L'Aeroport de Girona creix un 268% més que el del Prat


Aquests dies hem conegut les dades de creixement dels aeroports espanyols membres de la xarxa d'AENA. Entre aquests resultats s'ha pogut destacar el 9,3 % de creixement de l'aeroport del Prat. Potser en xifres absolutes un 9% no sigui poc, però sí que ho és comparant-lo amb altres aeroports com són Madrid, València o el mateix aeròdrom de Girona.

Si bé la ruta Barcelona-Madrid segueix mantenint-se amb un 9,9% d'increment, tot apunta que s'estancarà amb la posada en funcionament del TGV, malgrat que vist com va el tema, en aquests moments el tren no esdevé cap garantia ni cap alternativa seriosa al Pont Aeri.

Hi ha una dada que m'ha sorprès llegir, i concretament és el fet que Barcelona porta un retràs ni més ni menys que set anys respecte Madrid, quan l'aeroport castellà l'any 2000 va acollir els mateixos passatgers que el 2007 l'aeroport català.

Sobre les xifres de creixement, val la pena destacar l'increment de l'aeroport de València amb un 19,3%, i l'espectacular increment de l'aeroport gironí, que ha incrementat un 34,2% gràcies a l'aposta que ha fet Ryanair pel segon aeroport en trànsit aeri de Catalunya.

Esperem que amb la posada en funcionament de la nova terminal Sud del Prat, Barcelona remonti el ritme de creixement.



Bookmark and Share

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Pons molt malament: NO PUC VOTAR ABSTENCIÓ A L'ENQUESTA que justament és el posicionament adquirit per la Federació de CiU. Quins nassos.

Montse ha dit...

Les infraestructures=el gran problema de Catalunya.
Sembla mentida que un aeroport com el del Prat, que és un dels més importants, no s'hagi ampliat abans...

Josep (sl) ha dit...

Amb els preus de l'AVE des de Tarragona no és competitiu amb el pont Aerí. Per desgràcia tenim el pitjor pont aeri de la UE i continuarem sense tenir una alternativa competitiva terrestre. I un aeroport de segona fent de T5 de baix cost de Barajas. Amb l'agravant que el millor que va dir el conseller Nadal de l'adjudicació de Part era que era reversible.

Anònim ha dit...

Cert és que tal com estan les coses RENFE no és cap alternativa. A més a més veig un gran greuge el tema del preu del bitllet com bé dius Josep.

Respecte al teu plantejament, Montse, què puc dir-te que no sàpigues? Doncs que AENA depèn del govern central, i per tant, han fet una clara aposta per construïr un model centralitzat pel que a la xarxa d'aeroports es refereix. Trist potser, però real "com la vida mateixa", jeje...

Montse ha dit...

I tan! tristíssim...